Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu

4. Dönem 23 Haziran'da başlıyor!
 
AnasayfaPortalliGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<||

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Pheobê Jane Weasley
Aritmansi Profesörü
Aritmansi Profesörü
Pheobê Jane Weasley


Kadın
Mesaj Sayısı : 957
Yaş : 31
Savaş Tarafın : Z.A.Y
Aile : Weasley
RP Partneri : ı-ıh yok valla xD aranıyor sahibi ruhumun xD
Ruh Halin : ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Arsiz
Tuttuğu Büyücü Takımı : ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Hufflepuff_group
Kayıt tarihi : 09/11/07

Bilgiler
Büyücü Gücü:
||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Left_bar_bleue100/20||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Empty_bar_bleue  (100/20)
Uçuş Hızı:
||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Left_bar_bleue0/0||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Empty_bar_bleue  (0/0)

||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Empty
MesajKonu: ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<||   ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Icon_minitimeSalı Haz. 03 2008, 08:27

Jane gece geç saatte yatmıştı.Her sabahki gibi erken kalkmayı ümit ediyordu ama gözlerini açtığında saatin geçmiş olduğunu gördü.Hemen telaşla yataktan zıpladı.Saçını düzeltip üstüne değiştirdi.Kitaplığından ders notlarını çıkardı.İkinci derste bir rezaletlik olmasını istemiyordu.Gene de sakin olmalıydı.Çocuklar biraz daha bekleyebilirdi ona göre.Derin bir nefes alıp sakince işlerini bitirmeye devam etti.Herşeyi hazırdı.Boy aynasının karşısına geçip kendine baktı.Saçlarının dağınıklığı dışında pek bir kusur yoktu.Odasından çıkarken geriye baktı.Dönünce odasını toplaması gerekti.Çünkü gerçektende fena dağılmıştı.

Hogwarts koridorlarından yürüyrek merdivenlerden indi.Şuan sınıfın kapısıyla yüzyüzeydi.Derin bir nefes aLdı ve içeri girdi.İçeride çok az öğrenci vardı.

''Günaydın çocuklar..sanırım az kişiyiz hemen derse başlıyalım..''

dedi tatlı bir gülümsemeyle.Olayları çabuk toparlamıştı.Şimdi hemen derse geçmesi gerekiyordu

''Ödevleriniz elime geçti.Ama sadece 2 kişi ödev yapmış.Çocuklar dersin özeti bu kadar zor muydu?Hiç size yakıştıramadım doğrusu..Eğer duymak istediğiniz buysa söylemekten çekinmem..''

dedi.Ardından masasına oturdu.Yoklamayı alıp ders notlarına baktı ve asasını eline alıp ayağıı kalktı

''Biliyorum aritmansi zor bir ders.Bende zamanında hiç anlamıyordum şu karmaşık sayılardan.Hayat yolu sayılarını da biraz biraz çakmıştım işte.Sonunda da anlamıştım..Biliyorum hepiniz şuan da kütüphaneye gitmek istemicek kadar yorgun ve derslerden bıkmış haldesiniz.Neyse yeter bu kadar kabul ediyorum..Şimdi bir arkadaşımız bize geçen ders işlediklerimizi sözlü olarak anlatabilir mi?''

demişti.Söz hakkı isteyenlerin hepsine tek tek konuşma izni vermişti.Ardından gülümseyerek

''Şimdi birde ben tekrar edim..Geçen dersimizde aritmansi rakamlarını işLemiştik.BunLarın 11 tane olduğunu biLmeyeniniz kalmamıştır umarım.''

dedi ve asasını tahtaya yöneltti.11 rakam ve harf tahtası belirginleşmişti tahtada.

''Bu 11 rakam ve harf tahtamısı bize şimdi işliceğimiz ''SİHİRLİ HARF RAKAM TABLOSUNU KULLANARAK YAŞAM YOLU SAYINIZI BULMA''da çok yardımcı olucak.

-Hayat yolu sayısı
-Ruh sayısı ve
-Ruh arzusu sayısı olarak 3'e ayırdığımız bu konuda hayat yolu sayısını işliceğiz..

Hayat yolu sayısı,bir kişinin adı soyadı veya doğum tarihi ile bulunan sayıdır.Bu sayı herkes için farkldıır ve değiştirilemez.Hesaplamak için birisinin doğum tarihini alalım..Örneğin


Mart,13,1956=3+13+1956
=3+4+21
=10
=1

gördüğünüz gibi bu şekilde hayat yolu sayısını buluruz.Mart,13,1956 yılında doğan bir kişinin hayat sayısı 1 dir.11 ana rakamda da bu önceliği temsil eder.

dedi.Yaptıklarının hepsini her adımı ile tahtaya işlemişti.Asasıyla tahtayı temizletmeden önce herkesin yazdığından emin oldu ve tahtayı temizledi.Asasını masasının üstüne koydu.Şimdi ruh sayısına geçicekti

''Ruh sayısı yeteneğini bulmana yardımcı olur.Bunu bulmak için bir insanın tam adını kullanarak hesaplayabiliriz.Az önceki sayı değerli alfabe tablosundan yararlanarak yapalım.''

dedi ve asasını tekrar eline aldı.Çünkü lazm olucaktı.Çocukların onu sessizce dinlemesi hoşuna gidiyordu.Ardından derse geri döndü

''Şimdi kendim bir kişi yaratim.Hayali olan bir isim.Evet John Stanley Smıth..


John Stanley Smıth=1685,1215357,14928
=20+24+24
=2+6+6
=14
=5

İşte bu kadar.Bu kişnin ruh sayısı 5..11 ana rakama bakarsak bu sayı hayalciliği temsil eder.Bu kişi bu yeteneğiyle dünyaya gelmiştir.Şimdi hepsini kağıdınıza geçirin''

dedi ve yerine oturdu.Gözlerindeki parıltıyLa çocuklara bakıyordu.Anlamakta zorlandıkları kesindi.O da bu konuları pek de çakmıyordu o zamanlar..Ardından saate baktı.Ruh arzusu sayısını anlatmaya vakit yetmicekti.Hemen ayağı kalkıp eşyalarını topladı.Asasını eline alıp tahtayı temizledi.Ardından öğrencilerine bakarak

''Toplanabilirsiniz.Ödev olarak herkes ruh sayısını ve hayat yolu sayısını bulucak.Pek de zor bir ödev değildir umarım.Sorunlarınız varsa odamda olucağım''

dedi ve cüppesini giyip dosyalarını eline aldı.Tam asasını alıyordu ki zil çalmıştı

''Sihirli günler arkadaşlar..''

deyip gülümseyerek sınıftan ayrıldı.Şimdi odasına gitmesi gerekiyordu..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Melis Özen
Hufflepuff Sınıf Başkanı
Hufflepuff Sınıf Başkanı
Melis Özen


Kadın
Mesaj Sayısı : 96
Yaş : 33
Savaş Tarafın : ...Bilmem...
Aile : Özen ailesi
RP Partneri : BiLL C. Weasley
Ruh Halin : ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Asik
Tuttuğu Büyücü Takımı : ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Hufflepuff_group
Kayıt tarihi : 17/11/07

Bilgiler
Büyücü Gücü:
||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Left_bar_bleue0/0||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Empty_bar_bleue  (0/0)
Uçuş Hızı:
||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Left_bar_bleue20/100||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Empty_bar_bleue  (20/100)

||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Empty
MesajKonu: Geri: ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<||   ||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<|| Icon_minitimeCuma Haz. 06 2008, 08:40

Melis aritmansi dersini çok seviyordu.Profesör gerçekten çok iyi anLatıyordu.Diğer arkadaşlarının da anladığına emindi çünkü zeka dersiydi ve anlamayanın bu derste pekde bir işi olmazdı..Koşarak sınıfa geldi..Profesör daha gelmemişti..Bir sıraya oturup geçen ders ki parşomen kağıtlarını çıkarıp okumaya başladı..Sayı tablosunda biraz şaşırıyordu ama onu da çözmüştü artık..Birden bire kapı açıldı..İçeri Profesör Jane girmişti.Her zaman ki gibi çok güzel görünüyordu..Geç kaldığını farketmişti.Acelesi var gibiydi hemen derse geçmişti çünkü..Sınıfa tatlı bir gülümsemeyle baktıktan sonra

''Ödevleriniz elime geçti.Ama sadece 2 kişi ödev yapmış.Çocuklar dersin özeti bu kadar zor muydu?Hiç size yakıştıramadım doğrusu..Eğer duymak istediğiniz buysa söylemekten çekinmem..''

demişti.Melis bu ödev getirenlerden bir tanesiydi..Az öğrenci vardı ama ödev getirmeleri gerekiyordu..Melis ödevlerini aksatmaması gerektiğini düşünüyordu.Profesör Jane masasına oturup yoklamayı aLmıştı.Daha sonra anlatmaya devam etti.


''Biliyorum aritmansi zor bir ders.Bende zamanında hiç anlamıyordum şu karmaşık sayılardan.Hayat yolu sayılarını da biraz biraz çakmıştım işte.Sonunda da anlamıştım..Biliyorum hepiniz şuan da kütüphaneye gitmek istemicek kadar yorgun ve derslerden bıkmış haldesiniz.Neyse yeter bu kadar kabul ediyorum..Şimdi bir arkadaşımız bize geçen ders işlediklerimizi sözlü olarak anlatabilir mi?''

demişti..Melis hemen elini havaya kaldırdı ve Profesör söz verince konuşmaya başladı..

''Geçen hafta aritmansi dersinin temelini öğrendik..Daha sonra bugün işliceğimiz derse öncelik olarak 11 temeL rakamı ve anlamlarını öğrendik..23 ana rakamın 11 e eşit olması için 2+3 ü toplayıp 5 sayısını 11 rakamın içinde anlamıyla yazmamız gerektiğini ve sayı harf tabLosunu öğrendik..Bunlar aritmansinin temelidir ve yapıcağımız işLemlerde kullanmamız için iyice öğrenmemiz gerektiğini kavradık''

dedi ve yerine oturdu..Hemen derse başlamışlardı..Melis parşomen kağıdı ve tüy kalem çıkarıp herşeyi yazıcaktı..

''Bu 11 rakam ve harf tahtamısı bize şimdi işliceğimiz ''SİHİRLİ HARF RAKAM TABLOSUNU KULLANARAK YAŞAM YOLU SAYINIZI BULMA''da çok yardımcı olucak.

-Hayat yolu sayısı

-Ruh sayısı ve
-Ruh arzusu sayısı olarak 3'e ayırdığımız bu konuda hayat yolu sayısını işliceğiz..

Hayat yolu sayısı,bir kişinin adı soyadı veya doğum tarihi ile bulunan sayıdır.Bu sayı herkes için farkldıır ve değiştirilemez.Hesaplamak için birisinin doğum tarihini alalım..Örneğin


Mart,13,1956=3+13+1956
=3+4+21
=10
=1

gördüğünüz gibi bu şekilde hayat yolu sayısını buluruz.Mart,13,1956 yılında doğan bir kişinin hayat sayısı 1 dir.11 ana rakamda da bu önceliği temsil eder.

demişti Profesör ve dediklerini tahtaya yazmıştı.Melis derin düşüncelerle aynısını geçirdi..Ardından gözleriyle profesörü izlemeye devam etti.Asasını bırakıp anlatmaya devam edicekti.Melis biran bilgilerini yokladı..Hepsini aklına sokmuştu ki profesör anlatmaya devam etti.

''Ruh sayısı yeteneğini bulmana yardımcı olur.Bunu bulmak için bir insanın tam adını kullanarak hesaplayabiliriz.Az önceki sayı değerli alfabe tablosundan yararlanarak yapalım.''

demişti Profesör..Melis bunu adı gibi biliyordu..İşlemlerini yapmamıştı belki ama kütüphanede okuduğu kitapta yazıyordu..Bildiği konuyu tekrar etmesi onun için iyi bir fırsatı.Profesör asasını alıp anlatmaya devam etti

''Şimdi kendim bir kişi yaratim.Hayali olan bir isim.Evet John Stanley Smıth..


John Stanley Smıth=1685,1215357,14928

=20+24+24
=2+6+6
=14
=5

İşte bu kadar.Bu kişnin ruh sayısı 5..11 ana rakama bakarsak bu sayı hayalciliği temsil eder.Bu kişi bu yeteneğiyle dünyaya gelmiştir.Şimdi hepsini kağıdınıza geçirin''

demişti.Melis başıyla onay verip hepsini geçirdi ve arkadaşlarının bitirmesini bekleyen Profesör'e bakarak iyice süzdü..Ardından tahtadakilere örnek olarak kendininkini dee parşomen kağının bir köşesine geçirdi..Gülümseyerek Profesörê baktı..Profesör toplanmıştı.Galiba zil çalacaktı

''Toplanabilirsiniz.Ödev olarak herkes ruh sayısını ve hayat yolu sayısını bulucak.Pek de zor bir ödev değildir umarım.Sorunlarınız varsa odamda olucağım''

demişti Profesör..Melis bir sorusu olacağını düşünmüyordu ama olucaksa kesin gideceğini biliyordu..Hemen eşyalarını çantasına düzenlice koydu ve zil çalınca Profesör'e karşılık verip

''Sihirli günler Profesör Weasley..''

diyip dışarı çıktı..Şimdi kütüphaneye gidecekti..Ardından biraz kendine vakit ayırmayı planlıyordu..

EDİİT=RP'n harika..Biraz daha düşüncelerini eklersen iyi olucak +20 geçen dersi anlattığın için fazladan +5 puan
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
||>>Aritmansi Ders 2 [ortak]<<||
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 3. Ders - Ortak
» 1.Ders Ortak
» 2. Ders Ortak
» 3. Ders Ortak
» Ortak Salon

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu :: Hogwarts :: Düşünseli (Arşiv)-
Buraya geçin: